MEDIA KORAK

SAVJETI ZA ZDRAV SAN
1. Osigurajte organizmu dovoljno vremena za odmor. Većini odraslih potrebno je oko 8 sati.
2. Ustalite ritam odlaska na spavanje.
Odlazak na spavanje i ustajanje svakog jutra u isto vrijeme važno je za regulaciju bioritma.Osobe s ustaljenim ritmom imaju manje problema s umorom i promjenom raspoloženja.
3. Nadoknadite izgubljen san.
Gubljenje jednog sata spavanja dnevno kroz tjedan, šteti organizmu kao da ste 24 sata bili budni. U spavanju "dugovi" se akumuliraju i treba ih nadoknaditi. Nadoknađujte san ranijim odlaskom na spavanje, umjesto kasnog buđenja, kako bi zadržali naviku ustajanja u isto vrijeme.Ako više volite nadoknaditi san drijemajući, odmorite se svaki dan i ne drijemajte predugo.
 

4. Osigurajte miran san.
Kako bi se mogli ustati svježi i odmorni, morate osigurati kontinuiran san bez prekida. Da bi se tijelo odmorilo, mora proći kroz sve faze sna. 6 sati kontinuiranog spavanja, bolje je od 8 sati prekidanog sna. Da li Vaš madrac spriječava

5. Poslijepodnevno drijemanje: da ili ne ?
"Ubiti oko" poslije ručka za neke je prirodna potreba jer nakon jela dolazi do kratkotrajnog pada koncentracije koji uzrokuje pospanost. Samo osobe koje nemaju problema sa spavanjem mogu si poslije ručka dopustiti pola sata drijemanja, ali ne više od toga. U suprotnom, mogli bi poremetiti ritam sna i budnosti, a time i otežati uspavljivanje navečer. Naprotiv, osobe koje pate od nesanice ili imaju nemiran san ne bi smjele uopće spavati poslijepodne jer će poslije lakše zaspati ako noć dočekaju umorni i pospani.
6. Odaberite odgovarajući jastuk
Želite li dobro spavati i ujutro se buditi bez bolova u vratu i zatiljku, jastuk ne smije biti ni previsok ni prenizak jer bi mogao prouzročiti pretjeranu zakrivljenost kralježnice. Najbolji jastuci su oni koji prate prirodan položaj vrata, primjerice jastuci punjeni perjem, koji su vrlo mekani i prozračni, ili jastuci punjeni zrakom, koji omogućavaju regulaciju visine prema potrebi. Dobro rješenje su i anatomski jastuci. Kupovati ih treba u trgovinama koje drže medicinsku opremu, jer tamo će vam stručno osoblje pomoći odabrati pravu veličinu. Veličina jastuka odabire se prema širini ramena, kako bi glava u udubljenju anatomskog jastuka počivala na takav način da se vratna kralježnica ne savija.
7. Madrac mora biti dovoljno prostran
Madrac je vrlo važan za zdrav i okrepljujuć san. Odgovarajuća širina za jednu osobu je najmanje 1 metar, a za bračni krevet jedan metar i osamdeset centimetara. Madrac ne bi smio biti kraći od 190 centimetara. Osim toga, ne smije biti ni pretvrd ni premekan: tijekom spavanja mišići trebaju biti opušteni, no kralježnica mora biti poduprta kako bi zadržala svoj prirodan položaj. Pretvrdi i premekani madraci štetni su za kralježnicu koja se u tom slučaju tijekom cijele noći nalazi u nepravilnom položaju, odstupajući od normalne zakrivljenosti u obliku slova "S". Najbolji izbor su madraci izrađeni od vune ili pamuka jer omogućavaju tijelu da diše. No, nećete pogriješiti ni ako odaberete madrac od lateksa. Nemojte zaboraviti ni podnicu od fleksibilnih letvica, koja preuzima dio reakcije madraca na pritisak koji vrši tijelo. Tek kombinacija kvalitetne podnice i madraca može pružiti optimalnu potporu kralježnici tijekom noći.
8. Krevetnu klimu tvori temperatura koja okruzuje spavaca, vlaznost i prozracnost madraca.
Idealna temperatura u tzv. krevetnoj praznini, izmedu madraca i pokrivaca je 31 do 35° C. Zato madrac i podloga moraju imati dobru toplinsku izolaciju i sposobnost apsorpcije vlage koja se oslobada tjelesnom transpiracijom. Suha toplina je zdravija od vlazne vrucine, pa ako se zna da tijelo nocu izluci oko pola litre tekucine jasno je zasto je prisutnost vlage u krevetu bitan kriterij.
Temperatura u spavacoj sobi treba biti od 14 do 18° C, a na dobar san povoljno utjece i cirkulacija svjezeg zraka. Relativna vlaznost zraka mora biti zimi oko 50, a ljeti oko 60 posto. Preniska vlaznost pojacava lucenje sluzi u nosu i zdrijelu, dusniku i bronhima. Zato se zimi preporucuju ovlazivaci zraka u spavacoj sobi, pogotovo ako imate centralno grijanje.



Savjeti za zdrav san

1. Osigurajte organizmu dovoljno vremena za odmor. Većini odraslih potrebno je oko 8 sati.  Ustalite ritam odlaska na spavanje. Odlazak na spavanje i ustajanje svakog jutra u isto vrijeme važno je za regulaciju bioritma.Osobe s ustaljenim ritmom imaju manje problema s umorom i promjenom raspoloženja.

Kontaktirajte Nas

Posjetite naš izložbeni salon i saznajte sve što Vam je potrebno za ZDRAV SAN.

Adresa: Ilica 328,
  10 000 ZAGREB
Telefon: +385 1 37 50 519
FAX: +385 1 37 50 519
Mobitel: +385 99 212 4005
  +385 99 212 4004
E-mail: mail@mediakorak.hr

Sva prava pridržana. Media Korak d.o.o.